FÍNSKA SAUNA

FÍNSKA SAUNA

Klasická horúca sauna s nižšou vlhkosťou pri teplote 95 - 105°C. Jej účinkom je predovšetkým uvoľnenie svalstva pohybového aparátu s následnou celkovou relaxáciou. Vysoká teplota vzduchu napomáha k zvýšeniu potenia tela a tým sa organizmus zbavuje toxických látok. Ďalej dochádza k posilneniu imunitného systému, oslabeného hlavne po rôznych ťažkých infekčných ochoreniach.

 

Účinky saunovania

  • Zvýšené prekrvenie a prehriatie môže zlepšovať pohyblivosť svalstva a kĺbov, poprípade znižovať bolesti
  • Zvyšuje sa potenie a stúpa činnosť mazových žliaz - dôkladné vypotenie odplavuje nečistoty z kože, čo má značný kozmetický význam
  • Význam má aj ako prevencia rôznych chorôb z nachladnutia - sauna patrí k najvšestrannejším otužovacím procedúram

Kedy sa saunovať?

  • Po večeri alebo ešte lepšie 2 hodiny po večeri pred spánkom.
  • Keď sa saunujeme dopoludnia, či poobede, treba si vyhradiť 2-3 hod. na spánok, či pasívny odpočinok.
  • Saunovanie je vhodné pred masážou – ako predhriatie.
  • Keď chceme zabrániť rozličným virózam a ochoreniam z nachladnutia.
  • Po konzultácii s lekárom pri prepracovaných a pretrénovaných osobách.

Výhody saunovania

  • Telo sa zbavuje odpadových látok
  • Saunovanie zabezpečí dobré prekrvenie mozgu, končatín, kože
  • Prudkým zahrievaním a následným schladením sa rozširujú a zužujú cievy, čím sa stávajú elastickejšie
  • Saunovanie po veľkej námahe telo zbavuje únavy
  • Správne saunovanie sprevádza správna pitná kúra

Saunovanie sa nedoporučuje

Saunovať sa nemôžu ľudia, ktorí požili alkohol, s vysokým krvným tlakom, s kožnými a respiračnými chorobami, alergici, so srdcovými ťažkosťami, s nádchou, chrípkou a pod.!

Požiadavku na využitie tejto služby je potrebné nahlásiť pokladníkovi.